Monday 3 June 2013

Melahirkan Usahawan Berjaya


pengenalan

Seorang teman pernah menggambarkan bagaimana rakan-rakannya membincangkan peluang-peluang perniagaan kerana dia berlaku mempunyai program cepat untuk membuat unjuran kewangan bagi kerja yang beliau membina sendiri. Jadi setiap kali kawan-kawannya datang , dia akan membuka komputer dan masukkan data asas mengenai peluang perniagaan yang akan dinilai oleh komputer. Beberapa minit kemudian , unjuran kewangan daripada disatukan kemudiannya digunakan sebagai asas untuk perbincangan lanjut. Apa yang menarik adalah bahawa hampir semua cerita mengikut perbincangan akhirnya akan membawa kepada persoalan modal. Kebanyakan mereka yang datang adalah orang-orang muda yang maih tidak mempunyai asas modal yang kukuh .

Walaupun banyak institusi kewangan yang cuba untuk mempertimbangkan sumber modal ini, hampir semua mempunyai prinsip " untuk mendapatkan modal daripada kami, setiap usahawan bakal mesti menunjukkan keupayaan modal ". Apa yang cuba untuk menekankan bahawa pada masa-masa ekonomi yang terus berkembang , peluang perniagaan adalah terlalu banyak dan sangat menarik. Tetapi masalahnya usahawan pda kali ini adalah untuk meningkatkan modal. Persoalannya ialah bagaimana usahawan lain yang berjaya mengatasi masalah ini pada masa lalu? Malah ada seorang usahawan berjaya yang mengatakan bahawa tidak sebenarnya adalah peluang pembiayaan peluang perniagaan juga wujud untuk bekerja . Iaitu, untuk mencari peluang perniagaan yang benar-benar berpotensi, seorang usahawan yang berpotensi juga harus cuba untuk mencari peluang-peluang pembiayaan atau akses kepada modal dan juga sebagai usul perniagaan yang menarik. Ini akan mengubah perspektif dan skop bakal usahawan daripada berbuat mencari kaedah peluang perniagaan meguruskan menarik pembiayaan untuk perniagaan yang dicadangkan.
   Kali ini perbincangan akan memberi tumpuan kepada usahawan Asia melihat latar belakang dengn cemerlang dan mengukur kejayaan mereka . Kami akan cuba untuk meneliti beberapa nilai-nilai asas dan latar belakang ini usahawan dan kisah-kisah kejayaan mereka. Kami akan cuba untuk meneliti beberapa nilai-nilai asas dan sejarah latar belakang usahawan dan kejayaan mereka dalam perniagaan untuk menjadi contoh .
Apa yang menarik ialah semua usahawan yang berjaya bermula dari usia yang sangat muda. Mereka mengumpul pengalaman perniagaan secara beransur-ansur selepas mendapat pendedahan awal dalam perniagaan. Ini tidak bermakna bahawa orientasi perniagaan dan persekitaran yang diwujudkan oleh perniagaan keluarga menjadi sangat penting . Kajian menunjukkan bahawa perniagaan keluarga tidak semestinya dipindahkan kepada generasi akan datang . Kanak-kanak perlu bersaing dengan usahawan dan kakitangan perniagaan harus mempunyai pengetahuan, kemahiran dan kesediaan 9drive0 . Sebahagian daripada mereka terpaksa bermula perniagaan kecil untuk memenuhi kos sara hidup bermula apabila bapa mereka meninggal dunia ketika mereka masih muda. Beberapa lagi yang perniagaan kecil sebagai hobi semasa galakan keluarga mereka.


USAHAWAN MUDA KEJAYAAN mewujudkan

kanak-kanak berumur 11 tahun kegemaran untuk menyelam dan menikmati keindahan laut. Bapanya telah membelikan sebuah snorkeling alat dan sentiasa membawanya ke pantai. Setiap menyelam, kanak-kanak melihat banyak tumbuh-tumbuhan laut seperti rumpai laut kadang-kadang padang.Kadang mengganggu untuk menyelam juga. Kanak-kanak ini dinamakan Benson Dakay , maka tertanya-tanya jika ada orang yang membersihkan menyelamnyanya rumput ini akan menjadi hobi yang lebih menarik. Dia kemudian bertanya kepada bapanya kembali dan jika ada penggunaan air rumput. Bapanya tidak pernah mendengar rumpai laut digunakan sebagai makanan. Di Jepun , beras pembungkus pulutnya ini adalah sejenis rumpai laut. Kanak-kanak telah cuba untuk memikirkan bagaimana untuk menentukan sama ada terdapat digunakan untuk rumput ini . Beliau menulis surat kepada berpuluh-puluh perdangan asing Atache kedutaan di luar Filipina. Selang beberapa bulan , beliau menerima pertanyaan daripada peniaga d luar negeri ini. Selepas menghantar sampel rumpai laut lima tan dari Perancis. Itu adalah permulaan usaha perniagaan. Dalam usia 19 tahun, dia telah menjadi jutawan. Sekarang syarikat Shemberg Pemasaran Group Corp . Adalah salah satu pengeksport terbesar rumpai laut di dunia.
   Bercerita tentang sumber semula jadi, kita boleh ingat bunga teratai di atas air di tasik dan kolam. Batang teratai adalah bahan yang popular untuk menyediakan sup di restoran Cina . Mengapa kita tidak cuba untuk bekerja dalam projek ini yang akan dieksport ke seluruh dunia / serta banyak daun pokok yang rasa dalam makanan dan mengandungi banyak nutrien seperti daun Turi dan pokok buah-buahan drum - daging. mungkin kita boleh memikirkan satu projek besar-besaran untuk menanam pokok ini di taman dan di sepanjang jalan utama . Ia bloeh menjadi bidang yang sangat luas.
   Cecilio Kwok Pedro , Filipina mula mengambil risiko pada usia 11 , beliau menjadi pengeluar terkenal ubat gigi di filipina. Ubat gigi jenama ' Hape ' dapat menandingi leuaran lain Darlie dan Lion. Rahsia kejayaannya ialah promosi adalah keras dan harga antara 20-40 % lebih murah daripada pesaing. Contoh ini menunjukkan bahawa potensi dan peluang perniagaan boleh wujud jika kita boleh menggantikan barangan yang telah lama terkenal di pasaran dengan promosi dan kaedah harga. Di Malaysia, kepentingan pengguna Islam dan kecerewetan mungkin peluang. Berapa banyak lagi barang-barang makanan Adri , sabun , syampu , ubat gigi dan lain-lain masih menggunakan gelatin sebagai bahan stabiliser.Kita tidak pasti apa jenis gelatin digunakan sebagai bahan gelatin daripada kulit babi adalah yang paling murah dan terbaik, manakala resin senthetic adalah gelatin menggantikan termahal . Jika gelatin bahan dari lembu tulang digunakan sudah, bagaimanakah kita tahu bahawa lembu Tulang-tulang yang digunakan untuk membuat gelatin telah disembelih ? Bukankah peluang ini menarik untuk menghapuskan penggunaan suci hanyasentehtic resin penggantian sebagai penstabil /
   Seoarng Masayoshi Anak adalah kanak-kanak yang bijak. Beliau menamatkan persekolahan pada usia 16 tahun. Beliau kemudian mencipta satu alat terjemahan multi- bahasa dalam Berkeley Sharp dijual kepada syarikat itu pada harga RM1, 120.00 . Beliau kemudian menggunakan wang ini untuk menubuhkan sebuah syarikat pengedaran perisian di Jepun. Matthew Miau Feng- Chiang dari Taiwan mempunyai kreativiti yang sama. Dia mula mencipta program komputer untuk berkomunikasi dengan menulis dalam bahasa Cina. dan juga Paul Kan Hong Kong yang mencipta sistem kelui 9pager0 bahasa cina dan bahsa inggeris.Seorang personaliti yang lebih menarik adalah Sim Woo Hoo kehilangan bapa pada usia 13 tahun. Dia cuba untuk menguasai kemahiran menggunakan komputer dan mula mengajar komputer pada tahun 1979. Beliau kemudian mencipta PC Singapura ( CUBIC 99). Sekarang bunyi komputer adalah cardnya utama . Untuk anak-anak kita yang mahir menggunakan komputer dan bermain permainan video, ini boleh menjadi satu peluang untuk mencuba untuk mereka bentuk atau memasarkan perisian dan permainan komputer yang canggih.
   Contoh lain ialah usahawan Rabiya Kadir dari China yang kini merupakan pakaian jutawan pada time.Her penamat sekolah pada usia 13 tahun. Perniagaannya sejak umur. Beliau kemudiannya menubuhkan sebuah kilang jahit dan sebuah kilang barangan kulit. Begitulah bermulanya pakaian Hari perniagaan Darmawan dalam pasaran baru di Jakarta pada usia 19 tahun. Nakano Aakira juga keciciran sekolah yang mendapat pengalaman daripada pemborong daging tiba-tiba mendapat idea untuk membuka perniagaan di hujung minggu dan menggunakan kaedah tunai dalam keadaan yang terlalu berorientasikan kredit borong. Kedai daging kini terkenal di seluruh Jepun. Komuniti perniagaan menekankan kepada kemahiran pemasaran. Sehingga kini mereka menumpukan perhatian pada perniagaan pemasaran dalam usaha mereka untuk mengembangkan perniagaan.
   Yang lain yang lebih canggih menjadi usahawan yang berjaya melalui sektor kewangan. Mereka muncul sebagai seorang usahawan , setelah berjaya memperolehi lesen broker sekuriti , syarikat kewangan , syarikat insurans, bank-bank saudagar atau bank-bank komersial. Tan Sri Azman Hashim, Tan Sri Rashid Hussain Malaysia , Pin Chakkapak dari Thailand, Guan Jinsheng dari China dan Vietnam Nguyen Huu Dinh Adri dilumpuhkan . Pada masa ini di negara-negara maju seperti Malaysia baru-baru ini , ia peningkatan jumlah sektor ekonomi. untuk menerokai kawasan ini biasanya keperluan untuk membuat pendedahan dan pakar yang mencukupi dalam bidang usaha kewangan. Usahawan Jadi potensi dalam bidang ini adalah usahawan sederhana ( usahawan )


kesimpulan daripada perbincangan di atas kita boleh melihat peluang perniagaan di hadapan kita dan dapat berfikir mengenai langkah-langkah yang anda boleh ikuti untuk bergerak ke arah usahawan yang berjaya dalam beberapa tahun akan datang .
   Masalahnya ialah bagaimana hujung akan menyelesaikan pada modal dii mana kita memerlukan pemikiran kreatif sedikit dan memikirkan kaedah untuk menjadi lebih baik dan lebih banyak modal dari bank-bank , PUNB atau mana-mana syarikat-syarikat modal teroka yang lain. Petua harus kembali ke sistem perkongsian mudharabah antara pemodal ( shahibul mal) dengan kami sebagai usahawan ( mudharib ). Mal shahibul kita boleh bahawa setiap individu akan melabur $ USD3000 sahaja. jika kita boleh meyakinkan pelabur mengenai prospek perniagaan ini, pasti ramai akan bersimpati dan sanggup mengambil risiko untuk mengaharapkan juga keuntungan besar pada masa hadapan. Apa yang penting adalah untuk setiap usahawan yang membawa peluang perniagaan, mereka perlu menganggap diri mereka adalah pewaris cuba membawa dengan pelabur kejayaan perniagaan terkumpul. Peluang perniagaan dan modal yang diberikan kepadanya oleh dan pusat membeli-belah shahibul juga adalah amanah dan perlu diurus dengan baik

1 comment:

Unknown said...

Bisnes yang benar-benar pasif yang patut dibuat oleh semua pemilik handphone.

www.simkadthatpays.com/mohdlatifblog/