Monday 20 May 2013

Bab Pertama: Konsep keusahawanan

Perniagaan Perbincangan menggalakkan Minda usahawan jangka masih perdebatan di kalangan penyelidik kerana tidak ada satu pun perjanjian tentang siapa yang akan dipanggil seorang usahawan. Ramai orang menggunakan istilah usahawan itu begitu longgar sehingga pada satu masa peniaga yang berjaya tidak suka jika mereka dipanggil sebagai usahawan di Malaysia terutamanya banjir usahawan yang berkaitan secara langsung dengan peniaga-peniaga kecil tempatan sentiasa mengharapkan belas kasihan kerajaan untuk kejayaan perniagaan . jika kita boleh mendapatkan wang memperincikan istilah ini , kita benar-benar dapat membezakan beberapa kelas atau " pemain" dalam bidang-bidang perniagaan. Keluarkan usahawan yang tidak diingini longgar diterjemahkan sebagai mereka yang bekerja kuat.Ini sebenarnya boleh menutup perniagaan, pengurusan kakitangan dalam sektor awam dan swasta, tetapi juga melibatkan ahli yang berbeza politic.In istilah yang digunakan di Indonesia untuk keusahawanan . Di Indonesia, dikenali sebagai usahawan salesperson.If diterjemahkan, ia bermaksud mereka yang berjaya dalam business.Maybe ini adalah lebih menepati syarat-syarat matlamat kita.

 ELEMEN UTAMA BENTUK DAN USAHAWAN

Apakah dia sifat dan elemen-elemen penting yang perlu dimasukkan ke dalam diri seorang usahawan ? Lihat sahaja usahawan yang berjaya pendapat mengenai ubat gigi terkenal Asia.Pengusaha Filipina , Cecilio Kwok Pedro melihat bahawa jurujual mesti mempunyai sifat dan nilai puas risiko berani, berfikir dan mencari inovatif, fleksibel dalam pemikiran dan tingkah laku tanpa ditangkap oleh prosedur konvensional dan dapat untuk membuat keputusan dengan cepat dan berkesan. Apabila diterjemahkan ke dalam amalan perniagaan sebenar , nilai ini boleh diukur dari keberanian keusahawanan terikat untuk memecahkan dengan pengendali penyimpanan (yang dibuat dengan membakar countand ) atau dana untuk melaksanakan idea , impian atau harapan yang jauh untuk future.Related dengan ini, jurujual sentiasa menangkap dapat satu peluang perniagaan dan melaksanakan dengan jayanya. Ini mungkin berdasarkan kebolehan hebat untuk mengikuti naluri berfikir bahawa positive.mereka ini biasanya mengikut gerak hati walaupun fikirannya sentiasa diingatkan berhati-hati. Ayuma Kawai , yang berjaya pengeluar komputer usahawan pendapat bahawa usahawan mesti mempunyai inspirasi , perasaan keseronokan dan kepuasan dijana idea.Tajuddin Ramli , seorang usahawan Malaysia mengimbas kembali bahawa usahawan sentiasa dapat melihat ke arah masa depan dan masa depan isu sebelum orang lain untuk melihat dan melakukan sesuatu untuk him.Author Asiaweek, Assif Sharmeen membuat kesimpulan bahawa apa yang paling penting untuk wawasan usahawan dan bakat.
   Seorang pakar pengurusan dan usahawan, yang juga presiden Larry C.Farrell menegangkan Kepner - tregor membuat kesimpulan bahawa usahawan mempunyai empat nilai pokok atau sifat pemerhatian berikut berdasarkan beratus-ratus usahawan yang berjaya di sekitar world.first semua usahawan-usahawan ini telah yang tinggi misi hidup. dalam pemerhatian Farrell itu , semua kemuliaan berjaya, mereka misi perniagaan adalah untuk menentukan apa yang mereka menyumbang dan kepada siapa akan ditujukan . Ia biasanya diterjemahkan kepada pemilihan produk corporate.forth , ia akan menentukan siapa pelanggan sasaran , ini melibatkan budaya korporat beliau. Pada pendapat saya, jika kita melihat diri kita sebagai Khalifah segera kita lihat peranan kita sebagai pemimpin cuba untuk menyumbang kepada universal.then kita lihat perniagaan sebagai amanah menjadi held.Vision kita ingin cuba menggunakan kepercayaan ini untuk memenuhi semua pelanggan.
  Jika kita sentiasa memikirkan tanggungjawab kita sebagai usahawan untuk memuaskan hati semua orang di dunia ini, misi kehidupan kita untuk menjadi sangat jelas dan boleh membuat satu usaha untuk menjalankan perniagaan sebagai tempat-tempat ibadat di dunia kita hidup.
  Kedua, setiap usahawan telah memberi tumpuan kepada pelanggan dan sentiasa berdasarkan output kepuasan , penglihatan pelanggan beliau. Menjadi usahawan perlu sentiasa cuba yang terbaik untuk memaksimumkan nilai yang boleh diperolehi oleh pengguna daripada penggunaan barangan atau perkhidmatan yang dia membekalkan . Usahawan sentiasa cepat untuk bertindak balas kepada keperluan pengguna menukar Mereka mesti sentiasa memantau perubahan citarasa pengguna dan cuba untuk bertindak balas. Operator harus selalu menganggap bahawa pelanggan adalah orang yang paling penting dalam perniagaan. Mereka harus sentiasa cuba untuk mengekalkan pelanggan. Yang dikaitkan dengannya, pengendali mesti berasa cinta dan menguasai pengetahuan produknya. Akibatnya mereka akan menjadi sumber kepada pelanggan tentang setiap output item.
  Ketiga , usahawan mempunyai keupayaan untuk melaksanakan inovasi produk dengan cepat dan perfect.Entrepreneur mesti mempunyai keupayaan untuk berterusan membuat pembaharuan dan memperkenalkan ciptaannya di pasaran. Inovasi di sini adalah bertujuan sebagai satu proses menterjemah idea-idea ke dalam barang-barang atau perkhidmatan yang digemarinya atau yang dikehendaki oleh pengguna. Usahawan biasanya mempunyai minda yang sentiasa berubah dengan idea-idea baru . Mereka kemudiannya memerlukan satu pengurusan yang tertentu pakar-pakar pemasaran dan ahli-ahli peringkat pembangunan produk boleh membantu untuk menala halus idea dan menyesuaikan diri dengan kehendak pengguna. Idea-idea baru yang akan diuji dan diperiksa bagi memastikan ia berjaya sebagai produk baru.
  Usahawan Keempat sentiasa mempunyai inspirasi kendiri yang tinggi . Mereka perkara atas inisiatif sendiri adalah untuk mencapai sesuatu tanpa perlu didorong dan diarahkan . Mereka suka apa yang mereka lakukan dan mereka melaksanakan apa yang terbaik. Di samping mempunyai inspirasi yang sentiasa tinggi , usahawan juga mempunyai keupayaan untuk memberi inspirasi kepada kakitangan dan pengurusan pasukan untuk cuba untuk mencapai impiannya. Akhir sekali , yang paling penting , usahawan dapat memastikan kakitangan mempunyai matlamat, impian dan matlamat dengan beliau. Ini akan menjadikan setiap langkah dan rawatan bersepadu bagi mencapai perniagaannya.

No comments: